|
|
| |
Hayra vesile olan, hayrı yapan gibidir
Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
|
| |
|
|
| |
|
|
| |
Böğürtlenli Kurabiye
 Portakalı yıkayıp kuruladıktan sonra kabuğunu rendeleyin. Margarini toz şeker, tuz, bir miktar portakal kabuğu, yumurta, un, kabartma tozu ve badem ile karıştırıp yoğurun. devamını oku...
|
|
| |
| D Vitamininde ki gerçekler |
| |
Haber Etiketleri
|
|
17.09.2010 D vitamininin insandaki 200'den fazla geni etkilediği anlaşıldı. Bu genler arasında kanser ve bağışıklıkla ilgili hastalıklarla bağlantılı olanlar var.
D vitamininin bugüne kadar bilinenden çok daha fazla önemli olduğu ortaya çıktı. Vitaminin insandaki 200’den fazla geni etkilediği, bu genler arasında kanser ve bağışıklıkla ilgili hastalıklarla bağlantılı olanların da bulunduğu anlaşıldı.
1 Milyardan fazla kişide D vitamini eksikliği var
Son bulgular, D vitamini eksikliğinin ne kadar ciddi bir durum olduğunu ortaya koydu. Çalışmayı yapan bilim insanları, dünyada 1 milyardan fazla kişide D vitamini eksikliğinin bulunduğuna dikkati çekiyor. Tıp dergisi Genome Research’da yayımlanan araştırmada, vitaminin insan genomunda yer alan alıcılarının haritası çıkarılarak bunların doğrudan etkilediği 200’den fazla geni belirlenmiş.
D Vitamini eksikliğinin yol açtığı hastalıklar
D vitamini eksikliğinin raşitizm hastalığıyla bağlantısı biliniyordu. Yeni çalışmayla, bu vitaminin eksikliğinin ayrıca, "Multipl skleroz, romatizmal eklem iltihabı, tip 1 diyabet, bunama, kan kanseri ve kolorektal kanser dahil belirli kanser türleri" gibi, bağışıklık sistemiyle bağlantılı hastalıklara yatkınlığa yol açtığına dair bazı bulgular elde edildi. Sonuçların, "D vitamininin insanlar için ne kadar önemli olduğunu, bu vitaminin, bünyede bulunan biyolojik işleyişlerin çok geniş bir kesimi üzerinde rol oynadığını gösterdiği" belirtiliyor.
D Vitamini kaynakları
Vücut, güneş ışığının deriyle teması sonucunda, ihtiyacı olan D vitamininin büyük bölümünü üretiyor. D vitamini ayrıca, yumurta ile somon, ringa ve uskumru gibi yağlı balıklarda bulunuyor. Mart ayında yayımlanan bir araştırma da insan bağışıklık sisteminin, T hücreleri denen öldürücü hücreleri harekete geçirmesinde D vitamininin ne kadar önemli olduğunu ortaya koymuştu.
Kaynak : trt.net.tr |
|
| |
| |
| |
|
|
| |
|
|
| |
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.
Giriş için tıklayınız.
Eğer E-Samsun.Com üyesi değilseniz tıklayınız.
|
| |
| |
|
|
| |
| |
|
|
|
|